CESTA ČLOVĚKA ŽIVOTEM NENÍ PŘÍMÁ ANI ROVNÁ ...

Nejčastější otázky klientů - regresní terapie

OBSAH:


  1. Je regresní terapie škodlivá? (10.12.2012)

  2. Regresní terapie je hypnóza? (20.12.2012)

  3. Je pro mne regresní terapie vhodná? (15.1.2013)

  4. Byl/a jsem na regresní terapii u p. XY a necítil/a jsem se po ní dobře. Je to v pořádku? Proč se to stalo? (18.1.2013)

  5. Mohu si při terapii lehnout? (11.2.2013)

  6. Jak dlouho Vaše regresní terapie trvá? (19.2.2013)

  7. Je někdo nevhodný klient pro regresní terapii? (30.3.2013)

  8. Kdy je nejlepší se objednat na regresní terapii? Je to jako s operací? (7.4.2013)

  9. Co nejde v regresní terapii vy/řešit? (23.4.2013)

10. Můžeme na regresní terapii k vám přijít s kamarádkou? (29.4.2013)

11. Bydlím od vás daleko - nebudete mít někdy cestu kolem Plzně? (2.5.2013)

12. Kamarádka pořád nějak nestíhá objednat se k vám na terapii, tak mě o to požádala... (7.5.2013)

13. Jednou mi kartářka řekla, že mám v životě xxx a yyy a bude se zzz, ale už to trvá dost dlouho a není to tak ... nevím jak ... (13.5.2013)

14. Kolik k vám chodí mužů a kolik žen? Víte to? (28.5.2013)

15. Mám v sobě prý parazity - na to je regresní terapie krátká že ano? (16.6.2013)

16. Před časem jsem byla na terapii "uzavření minulosti" je teď potřebná u mě regresní terapie? (22.6.2013)

17. Píšete, že pomůžete vyřešit životní problémy; copak za mě budete splácet půjčku když mě po 20 letech vyhodili z práce? (8.7.2013)

18. Rozešla jsem se s přítelem, za vše jsem mu odpustila, ale i po několika měsících mne některé věci z tohoto vztahu trápí ... (18.7.2013)

19. Mám potíže se slinivkou - léčím se jak u lékařů ale i u mé dlouholeté léčitelky. Byla by pro mě vaše regresní terapie potřebná? ...(31.7.2013)

20. Co říkáte na Reiki a doplnění energie, kterou člověk potřebuje a uzdraví se ... (25.8.2013)

21. Jak pohlížíte na Johrei energii pro léčení ... (6.9.2013)

22. Opakované dotazy na téma kdy jít na regresní terapii ... (20.9.2013)

23. Píšete, že si pomáháte astrologií. Tomu věříte? Vždyť je to pavěda ... mě astrolog nepřesvědčil ... (30.9.2013)

24. Opakované dotazy "co je to životní téma". (13.1.2014)

25. Jak píšete o mapě života ... v čem je tak výjimečná? (13.7.2014)

26. Na poslední terapii u vás jste mi říkal, že byste viděl, že do měsíce by bylo možné asi pokračovat. Nejsem si tím vůbec jistá. ... (27.7.2014)

27. (stejný klient) A co když k Vám už nebudu potřebovat přijít vůbec? Učím se od jiných - pozoruji jak co dělají ... (29.7.2014)

28. Dieta - už jsem vyzkoušela mnoho diet a výsledky ... nic moc. Spíš se dostaví vždy onen známý jojo efekt ... :-( / Jak má ... (3.8.2014)

29. Už jsem vyzkoušel mnoho technik a meditací ... ale nejsem stále spokojen. Něco stále hledám ... (4.8.2014)

30. Píšete, že se zabýváte i astrologií. Umíte tedy najít i vhodný okamžik pro nějakou událost? (5.8.2014)

31. (... relaxační semináře) Píšete že děláte uvolnění a nalezením cest hlavně individuelně. Proč nepreferujete skupinové terapie ... (10.8.2014)

32. Před mojí návštěvou u vás jste mi doporučoval nepít alkohol, neužívat drogy, analgetika, psychofarmaka ... proč to? (15.8.2014)

33. Proč řešíte s klienty opakovaně jejich traumatické zážitky? Je to přeci trýznivé. Klient má už dost těch nepříjemných zážitků ... (3.9.2014)

34. Postupem života sleduji, jak je těžší a těžší jít dál životem. Dá se s tím něco dělat? (13.10.2014)

35. Všude se píše, že životní krize je potřeba přežít - postavit se jim ... Ale jak? (16.11.2014)

36. Ve svém textu se odvoláváte na holistiku. Co převratného v ní vidíte, nebo je v ní tolik pozitivního? (19.11.2014)

37. Když uvádíte kolik technik jste vyzkoušel a používal, proč je dál nevyužíváte při léčení klientů? (20.12.2014)

38. Vidíte, že pomocí regresní terapie by bylo možné řešit i závislost na hracích automatech = "gamblerství"? (23.12.2014)

39. Jak rozvíjet sebe sama v životě? Když se přeci stále učíme a řešíme ty životní problémy... (7.1.2015)

40. Co je to, co nazýváte "zátěžové téma"? Co přesně myslíte tímto výrazem? (10.1.2015)

41. Již 3. rok se mi nedaří v podnikání. Jde u vás řešit i takové problémy? (19.2.2015)

42. Mám pejska a poslední dobou musíme často k veterináři.... Je možné r. terapií pomoci mému pejskovi? (28.5.2015)

43. Vím co - jak dělat, ale nevím, kde je cíl mé práce. Jak se zorientovat ve svém životě? (17.6.2015)

44. Řešení problému klienta regresní terapií ... proč tak "komplikovaně"? (12.7.2015)

45. Pohled/y klienta na zátěžová témata a způsob řešení regresní terapií - (25.1.2016)

46. Často na internetu čtu rady "... užívejte si a neřešte, změňte ___, začněte dělat to, co jste se báli dělat, ..." (1.2.2016)

47. Vysvětloval jste mi při návštěvě, že léky nejsou řešení, či vyřešení tíživé situace. Je to takto vždycky? (29.2.2016)

48. Jak jste mi vysvětlil postup řešení mých problémů ... to bude ale hodně dlouho trvat a bude se ten stav lepšit jen pomalu ... (20.8.2016)

49. Opakované téma závislosti - jak řešit závislost (na kouření) (...9.10.2016)

50. Jak je možné že v 21. století se v civilizované Evropě dějí takové hrůzy? (14.11.2022)




- - - - - - - - - - - - - - - -


1. Je regresní terapie škodlivá? (10.12.2012)

Není škodlivá. Vyplývá to již z její nedirektivity. Terapeut průběžně komunikuje s klientem jak vědomě verbálně, tak mentálně. Klient si sám řeší své téma či dílčí téma, terapeut řídí techniku regresní terapie. Při tomto způsobu práce není možné poškození klienta. Pokud klient sám necítí, že by potřeboval terapii, tak ani na ni nepřijde.

OBSAH

2. Regresní terapie je hypnóza? (20.12.2012)

Ne, není to hypnóza. Při regresní terapii klient neustále vědomě komunikuje s terapeutem - má jen zavřené oči, aby ho nerušily oční podněty - ty při vnímání řešených témat hodně ovlivňují psychiku a soustředění klienta.

OBSAH

3. Je pro mne regresní terapie vhodná? (15.1.2013)

Pokud máte těžkosti (rámcově jsou naznačené v kapitole "Regresní terapie"), pokud dokážete o Vaší těžkosti jako o tématu souvisle asi 10 minut mluvit, co nejpřesněji ji popsat a specifikovat zátěž, kterou v sobě cítíte, pak je možné přistoupit k terapii - pak tedy pro Vás JE vhodná.

OBSAH

4. Byl/a jsem na regresní terapii u p. XY a necítil/a jsem se po ní dobře. Je to v pořádku? Proč se to stalo? (18.1.2013)

Velmi těžko budu posuzovat, co přesně se událo na terapii, kterou popisujete. Je pro mě ale docela představitelné, že při zpracování některého Vašeho tématu došlo k tzv. restimulaci a při zpracování původního tématu se otevřelo (pravděpodobně ve Vašem nevědomí) ještě další téma nebo 2,3,4 ..., které se postupně s časem hlásí o vypořádání. Přibližně takto ale probíhá celý náš duchovní růst a psychika potřebuje jít dál. Nevidím v tom nic špatného. Dokonce naopak - je to Váš růst. Stagnace bude ve Vás způsobovat pocity nenaplnění a následnou nervozitu.

OBSAH

5. Mohu si při terapii lehnout? (11.2.2013)

Ne. Nejpřirozenější pracovní poloha je sedě - v křesle. U mě máte možnost si vybrat ze dvou křesel. Každý klient si pocitově vybere křeslo, které mu vyhovuje. Lehnout si můžete až doma - s pocitem dobře vykonané práce.

OBSAH

6. Jak dlouho Vaše regresní terapie trvá? (19.2.2013)

Je to naprosto individuální! Podle typu tématu se kterým přicházíte. Nejkratší bývá asi tak 30 minut, standardní je asi 110 minut, nejdelší terapie jsou asi 190 minut. Nejde to však předem odhadnout. Každá terapie trvá tak dlouho, kolik je potřeba. Až jsou VŠECHNY události hlavního tématu beze zbytku zpracovány. Na terapii mám vyhrazen dostatek času.

OBSAH

7. Je někdo nevhodný klient pro regresní terapii? (30.3.2013)

Obecně ne. Snad bych zmínil jen velmi komplikované stavy psychiky - drogově a alkoholově závislí, lidé průběžně užívající nejrůznější psychofarmaka a analgetika. Může se komplikovat situace s lidmi ! opravdu příliš ! používající mobilní telefon. A zmínil bych tu ještě jednu skupinu - děti. Děti nedovedou samy přesně definovat svůj vlastní problém a proto s nimi nelze terapii provést. Ale to neznamená, že téma není možné vy/řešit! Potíže dětí jistě trápí rodiče a tyto mohou tento problém řešit jakoby za děti. Je to možná trošku obtížně představitelné, ale výsledky jsou překvapivě dobré.

OBSAH

8. Kdy je nejlepší se objednat na regresní terapii? Je to jako s operací? (7.4.2013)

Ideální stav je, kdy máte hodně zatíženou psychiku - tedy velmi silně, jasně a ve všech souvislostech vnímáte téma, které přišlo do Vašeho života a hlásí se o vypořádání. Pak má Vaše psychika poměrně snadnou práci - najít související události, přiřadit je k sobě a toto pak vede k celkovému rychlému vypořádání. Terapie je pak velmi rychlá a účinná.
POZOR
Někdy klient zavolá až několik dní, či týdnů po "krizi" (jak to nazývá). V tomto okamžiku je řešení opravdu obtížnější, jelikož psychika si již našla nějaké obranné mechanismy a nenechá téma tak jasně a silně vystoupit.
V regresní terapii je to podobné, jako s každým jiným tématem - ŘEŠÍ SE, KDYŽ TU JE.

OBSAH

9. Co nejde v regresní terapii vy/řešit? (23.4.2013)

Jen to, co sami nechcete řešit. POZOR - mnohdy klientovo podvědomí rozhodne, že nepůjde na terapii - vědomě chce řešit své téma!
A/NEBO když klient nedokáže popsat a zadefinovat projevy a působení svých těžkostí a traumat (viz. bod 3 výše).

OBSAH

10. Můžeme na regresní terapii k vám přijít s kamarádkou? (29.4.2013)

Ne, to nejde. Jak bylo již napsáno - regresní terapie je INDIVIDUELNÍ - mohu se věnovat současně jen jednomu klientovi a jeho jedinečnému tématu. Není tedy možné řešit 2-3-4 klienty s jejich různými/jedinečnými tématy současně. Také klienti by se navzájem rušili při komunikací s terapeutem.
Mezi všemi terapiemi je jedna skupina nazvaná skupinové terapie, mezi ně však regresní terapie nepatří!

OBSAH

11. Bydlím od vás daleko - nebudete mít někdy cestu kolem Plzně? (2.5.2013)

Regresní terapie provádím jen a pouze v místnosti k tomu určené, kde jsou vytvořeny optimální podmínky pro takovouto duchovní práci. Pokud klient potřebuje řešit nějaké své téma, objedná se na terapii, tento termín mu potvrdím v SMS, nebo mailem, místo je uvedeno v záložce kontakt.

OBSAH

12. Kamarádka pořád nějak nestíhá objednat se k vám na terapii, tak mě o to požádala... (7.5.2013)

Kamarádka Vám dala hodně důvěry. Věřte, že až bude mít právě vhodnou chvíli - sama se na terapii objedná. Už v objednání se na regresní terapii je kus dobrovolnosti a nedirektivnosti - proto nechte vše na kamarádce, aby postupovala přesně jak sama cítí a co sama potřebuje. To objednání jí zabere asi 1 minutu času!

OBSAH

13. Jednou mi kartářka řekla, že mám v životě xxx a yyy a bude se zzz, ale už to trvá dost dlouho a není to tak ... nevím jak ... (13.5.2013)

Pokud máte od kartářky nějaké instrukce, tak máte vlastně vše potřebné. Pokud rady a pokyny kartářky jsou pro vás neuchopitelné, či neřešitelné, anebo nemáte v sobě dost sil na uvedení takových rad do života - pak se zdá, že tato rada není pro Vás úplně přirozená. Je však možné regresní terapií najít nějaký Vám přirozeně vlastní způsob na míru, jak život a s ním přicházející témata můžete vy/řešit. Anebo jak vyřešit dílčí podtémata a tím se dobrat vypořádání hlavního tématu, které jste před časem diskutovala spolu s kartářkou!

OBSAH

14. Kolik k vám chodí mužů a kolik žen? Víte to? (28.5.2013)

Ano, vedu si přehled.
Ale podrobnosti zásadně nesděluji - tyto informace jsou součástí intimních informací každého klienta. Snad mohu jen prozradit, že ženy přicházejí asi 6,5x častěji než muži. Vzhledem k patriarchálnímu nastavení celé naší společnosti se ani nic jiného očekávat nedá!

OBSAH

15. Mám v sobě prý parazity - na to je regresní terapie krátká že ano? (16.6.2013)

Neřekl bych že je na to "krátká".
Pokud jste si přečetl tyto moje stránky, máte již jakousi rámcovou představu jak regresní terapie fungují a co všechno jsou tyto terapie schopny řešit. Proto si můžete rámcově představit, jak asi by probíhalo řešení parazitů ve Vašem těle. Pokud si to však nedovedete představit, nebo takovému způsobu řešení nevěříte, tak ... zatím bude tato terapeutická cesta pro Vás asi "neschůdná". V takovém případě pro Vás nebude přirozené na takovou cestu nastoupit a tedy - ani nepřijdete na takovou terapii řešit si svůj problém s parazity.
I k lékařům lidé chodí proto, že věří, že jim pomohou vyřešit jejich zdravotní problém/y. Sice nevědí, JAK budou jejich problémy řešit, ale do lékařů lidé vkládají 100% důvěru. Mnohdy i více než 100%!
Regresní terapie jsou ale nastaveny tak, že jim psychika potřebuje do jisté míry porozumět ... až pak se teprve otevře a člověk do ní muže vstoupit - hledat příčiny svých potíží a následně si je zpracuje. A TÉMA JE VYŘEŠENO.

OBSAH

16. Před časem jsem byla na terapii "uzavření minulosti" je teď potřebná u mě regresní terapie? (22.6.2013)

Nevím jak přesně probíhala terapie "uzavření minulosti" kterou jste podstoupila, ale když víme, že minulost je důležitá pro naši psychiku a k navázání duchovního růstu osobnosti, tak psychika se takovému kroku bude s největší pravděpodobností velmi silně bránit. Nevím, co Vám přinesla tato terapie bezprostředně po ní ...
Z mého pohledu je jediný správný postup - témata která se odehrála v minulosti a jsou pro člověka zátěžová - ZPRACOVAT a uvést psychiku do harmonie.
Pak v psychice nic nebude nutkat vracet se k takové události znovu a znovu a popřípadě opakovat "zavírání minulosti".
viz. také otázka č. 33

OBSAH

17. Píšete, že pomůžete vyřešit životní problémy; copak za mě budete splácet půjčku když mě po 20 letech vyhodili z práce? (8.7.2013)

Ne, splácet půjčku za Vás nemohu.
Ale v této souvislosti Vám mohu pomoci podívat se na celou situaci, která u Vás vznikla trochu jinak, uvidíte pak lépe jak vše spolu souvisí, co s čím vytvořilo "bludný kruh" a pak i celou situaci v celé šíři. Tím vše pochopíte a najdete si svůj vlastní nástroj, kterým celou situaci vyřešíte.
Anebo Vám pomohu najít účinný - pro Vás uchopitelný a srozumitelný nástroj, kterým byste mohl řešit nalezení nové - přijatelné práce a pokračovat ve splácení své půjčky ...
Nový - jiný pohled na životní situace a změna vlastních - přežitých postojů je růst člověka.
Pokud bych já (nebo kdokoli jiný) platil za Vás půjčku - znemožnili bychom Vám tak pochopit svou životní situaci a tím Váš růst.

OBSAH

18. Rozešla jsem se s přítelem, za vše jsem mu odpustila, ale i po několika měsících mne některé věci z tohoto vztahu trápí. Jde s tím něco udělat? (18.7.2013)

Ano, jde. Z Vaší krátké otázky bych to teď viděl tak, že některé téma z Vašeho předchozího vztahu zůstalo nedořešeno - nezpracováno. Řešení některou technikou regresní terapií vidím jako možné. Jak jste si asi přečetla na těchto www stránkách - já Vám pomohu najít příslušnou, vhodnou technikou kořenovou příčinu - Vy si svým vlastním způsobem vypořádáte toto téma a dojde k uvolnění napětí ve Vaší psychice.
Po několika dnech si psychika "osvojí" nový stav a Vy nebudete již pociťovat žádné zátěže, či nepříjemné pocity.

OBSAH

19. Mám potíže se slinivkou - léčím se jak u lékařů ale i u mé dlouholeté léčitelky. Byla by pro mě vaše regresní terapie potřebná? Nebo co by mi přinesla? (31.7.2013)

Popisujete svůj způsob řešení Vašich obtíží - tedy máte své řešení. Máte své jedinečné řešení, které Vám zřejmě vyhovuje - jinak byste nepsala "u mé dlouholeté léčitelky".
A jestli činíte správně? Na tuto otázku Vám nemohu odpovědět, ale někdy se na výsledek nemusí dlouho čekat (např. takové odřené koleno po pádu z kola se zahojí tak do měsíce) avšak na některé výsledky čekáme podstatně déle. Zejména u nemocí je to ještě komplikovanější. Komplikovanější je to proto (o to), že pocitově pozorujeme výsledky léčby jednak na úrovni fyzické - tělesné. Ale pak HLAVNĚ na úrovni psychické (neboli pocitové) a roz/poznání celkového stavu může naší psychice "nějakou chvíli trvat". Ale než o měsících - bavme se tu prosím spíše o horizontu roky.
Nakonec ... jak dlouho chodíte ke své známé léčitelce? JAK vnímáte zlepšování a zhoršování Vašeho stavu? Změnu k lepšímu vnímá naše psychika mnohdy jaksi neostře a obvykle k tomu konečnému rozpoznání potřebuje i o něco více času, než se skutečně přesvědčí, že se "to" jen nezdálo, ale je "to" lepší.
Toto je také jeden z důvodů, proč se některé nemoci člověku vracejí!
Ještě jinak se Vás zeptám - jak jste spokojena ve svém životě?

OBSAH

20. Co říkáte na reiki a doplnění energie, kterou člověk potřebuje a uzdraví se ... (25.8.2013)

Rozumím Vám a pohledu na doplnění lidského těla blahodárnou energií. Když si přečtete v oddíle "o autorovi" které techniky jsem dělal a jakými technikami jsem se zabýval, tak mi věřte, že vím o čem píšete.
Já jsem vždy pracoval metodou řekněme "a co dál ...". Na technice reiki mě nevyhovovala fáze, kdy je blahodárná energie spotřebována a člověk je opět v problémech. A TŘEBA NEMÁ NA DOSAH REIKI MISTRA!
Protože vládnu kyvadlu i virgulím, tak jsem si takové zásadní případy měřil. Mohu Vám říci, že kupodivu klienti s psychickými problémy spotřebovali doplněnou energii dříve, než ti s problémy na těle. Toto byl pro mě důkaz toho, že psychika je opravdu mocná a jak dokáže spotřebovat obrovské množství energie pro svoji regeneraci, tak musí umět člověka postavit na nohy a uzdravit. A tak jsem skončil u regresních terapií, které toto umějí.

OBSAH

21. Jak pohlížíte na Johrei energii pro léčení ... (6.9.2013)

Podobný dotaz jako v ot. 20.
Jde opět o práci s energiemi. Zásadní je co očekáváte od této techniky. Pokud odlehčení stavu - nemocného orgánu (asi jako když se zaleduje podvrtnutý kotník) - asi mistr této techniky dokáže Vaši představu naplnit.
Ovšem vyléčení je velmi diskutabilní. Jak jste si asi již přečetla na tomto webu, jediná (mnou osvědčená) cesta ke spokojenosti vede přes vyřešení kořenové příčiny. Pokud jde technika až takto hluboko - dojde k definitivnímu vyřešení Vámi popsaného tématu.

OBSAH

22. Opakované dotazy na téma kdy jít na regresní terapii ... (20.9.2013)

Je to docela jednoduché - pokud nemáte = necítíte problém, NENÍ CO ŘEŠIT.
Ovšem pokud vnímáte - cítíte, že něco u vás není v pořádku, tak JE CO ŘEŠIT. Samozřejmě že ... přirovnání by se našla celá dlouhá řada. Pokud si potřebujete nějaké téma vyřešit či lépe mu porozumět - je to také možné.
Jinak řečeno - v minulosti jste se něco naučili a nabrali jste zkušenosti. Přítomnost žijete a rozhodujete se na základě nabytých znalostí a zkušeností. Do budoucna hledíte - tam se budete dále rozvíjet. Tedy máte z čeho vycházet, kdy JEŠTĚ posečkat a kdy se PRÁVĚ JIŽ vydat na terapii.
Podobně jako když člověk delší dobu přechází nějakou nemoc a vyčkává ... rozhoduje se ... pak jeden večer se situace zhorší a tak padne rozhodnutí, že ráno definitivně zajde k lékaři. Bohužel, v noci se situace prudce horší a když už je situace hodně těžká - musí přijet sanitka s lékařem. V takovém případě to bylo vaše rozhodnutí. Pro někoho přijatelné, pro jiného NE. Vždy je na každém jak kterou konkrétní situaci vyřeší.

OBSAH

23. Píšete, že si pomáháte astrologií. Tomu věříte? Vždyť je to pavěda ... mě astrolog nepřesvědčil ... (30.9.2013)

K astrologii a k jiným ezoterickým směrům mohu říci - kdo se některému směru nevěnuje alespoň takovou dobu, aby si jej sám mohl vyzkoušet a odmítne jej ... má na to sice svaté právo ! ale podle mého názoru si myslím, že takto přichází o mnoho informací k celému širokému pochopení tématu/techniky. Také víme, že každá technika (ať čistě racionální, nebo duchovní či ezoterická, sportovní ...) je tak dobrá, jak je dobrý její mistr. Tedy astrologie s dobrým astrologem bude dobrá, s NEdobrým astrologem bude ... asi NEdobrá. Podobně jako s dalšími obory - švadlena, automechanik, stolař ... plavec, cukrář a jiné.

Co je u astrologie zásadním nepochopením, je směr toku informací.
"Naprostí astrologičtí laici" většinou diskutují astrologii od planet k sobě - k osobě. To je omyl. Ono "kolečko" je symbolický, či analogický odraz toho, co je osobě dáno při zrození!
Tedy planeta člověku nezpůsobuje ___ ALE zobrazuje, jaké vlastnosti se u člověka mohou projevit a další podrobnosti. Toto je ten zásadní rozdíl!
U nehmotných technik závisí jejich pochopení mnohem víc na procítění a intuitivně empatickém vnímání člověka (jako v umění, hudbě, fotografování ...), než u exaktního měření (matematika, fyzika, technika, ekonomie ...).

V 16. století bylo jediné oficiální stanovisko (které zastávala a prosazovala církev) ohledně uspořádání a pohybu planet takové, že naše Země je asi kulatá (od dob Pythagora 550 př.n.l. přicházely myšlenky, že Země JE kulatá, ale nebyly uznány hlavně církví) a že je také středem "celého vesmíru". Jakýkoli jiný názor byl kacířský, rouhačský, proti Bibli a církvi svaté, což znamenalo velmi tvrdé tresty! Ze školy známe příběh Giordana Bruna (a mnoha jiných učenců), který po několika inkvizičních tribunálech skončil na hranici a 17.2.1600 byl v Římě upálen.
Další vědecký astro - průkopník Galileo Galilei byl za svá revoluční tvrzení o Zemi a pohybu planet dlouho v těžkém žaláři a od rozsudku smrti, který měl inkviziční tribunál vynést unikl jen "o vlásek". Dožíval však mořen těžkou životní situací v domácím vězení v Arcetri, kde 8.1.1642 zemřel.
Církev po dlouhých 359 letech přistoupila k přezkoumání inkvizičního procesu s Galileo Galiei, prostřednictvím Papeže Jana Pavla II., se za tento "přehmat" omluvila a tohoto vědce rehabilitovala.
Dnes je jasné a nikdo snad nepochybuje o tom, že naše Země je opravdu kulatá a je třetí planetou sluneční soustavy, v níž Slunce JE STŘEDEM. Když si porovnáme míru poznání a dostupné důkazní prostředky v oblasti postavení planet v 17. století a nyní, vidíme, že čas dal jasnou odpověď a mnoha družicovými snímky nás všechny přesvědčil, kde je ona pravda pravdoucí.

Tedy - pokud chci opravdu vážně diskutovat na nějaké téma, nový vývojový směr, či techniku a chci být seriózním oponentem, měl bych připustit i domněnky a hypotézy druhých stran, aby nedošlo k podobné situaci jak jsem uvedl v příkladu ze 17. století. Postačí jen připustit myšlenky druhých, i když jsou pro mě právě teď nepřijatelné. Nepřijatelné jsou však pouze tím, že jsou pro mne právě teď nepředstavitelné.
Tento přístup však přináší značnou výhodu - nemůže nastat situace, že bych někomu ublížil, nebo ho poškodil a musel se sám (nebo někdo za mne) později někomu omlouvat ...

Zpět k vaší otázce - zkuste připustit, že na astrologii by mohlo být něco pravdivé. A zkuste si přečíst třeba příběh vynikající americké astroložky Evangeline Adamsové z r. 1919.

OBSAH

24. Opakované dotazy "co je to životní téma". (13.1.2014)

V životě člověka se vyskytují situace - témata, která jsou krátkodobá (např. kontakt s druhým člověkem u okénka v nádražní pokladně, nebo promoknutí důležitých dokumentů na cestě při náhlé prudké letní bouřce ...)
Pak jsou témata střednědobá (např. vztah se sousedy v kempu na dovolené, řešení nějaké 1-2-4 měsíční nemoci, pozorování nějakého časově omezeného úkazu na noční obloze, ...).
A konečně existují témata dlouhodobá - nebo celoživotní (např. muži/ženy v mém životě a můj vztah k nim, podzim - období které nemám rád, bude mi 60 let a autem neumím odbočovat vlevo, celý život mám strach ze tmy, letadly nelétám a nepoletím - je to nebezpečné ... )
Takto si snadněji uvědomíte, jaká témata žijete ve svém životě. A kolik jakých témat si uvědomujete.
Řešení zátěžových témat, která nemůže klient sám již vypořádat ve své psychice mají samozřejmě odlišný způsob řešení, včetně technik/y regresní terapie a/nebo kombinace technik. Výběr techniky řeší už regresní terapeut.

OBSAH

25. Jak píšete o mapě života ... v čem je tak výjimečná? (13.7.2014)

Mapa života je výjimečná tím, že VELMI PODROBNĚ studuje náš prenatální život, který je OBROVSKÝM ZDROJEM INFORMACÍ.
A pak proto, že prenatální život studuje z několika pohledů, tyto spojuje do celku, pak je ... "vloží" do svých vlastních cyklů, které již sám prožil (předpokládám, že čtenář má prožité min. 3 významné životní cykly) a tímto má možnost daleko lépe uvidět a pochopit svůj život a veškeré opakující se události v něm.
Samozřejmě s mnoha a mnoha dalšími souvislostmi a podrobnostmi, které tu nemohu v celé šíři podrobně uvádět.

Ujišťuji vás, že již po úvodní přednášce klienti uvidí mnoho "svého" z probíraných témat. Mnoho dalších detailů pak ale klienti sami naleznou v některé části mapy života, kterou si sami procházejí.

OBSAH

26. Na poslední terapii u vás jste mi říkal, že byste viděl, že do měsíce by bylo možné asi pokračovat. Nejsem si tím vůbec jistá. Jak jste to takto viděl? Co když k vám přijdu až za půl roku? (27.7.2014)

Jestli jsem řekl někomu nějaký časový horizont další terapie, byl to můj odhad ze zkušeností a konkrétní situace u Vás. U někoho to docela přesně sedí, u někoho ne.
Velmi důležité je, jak sám klient vidí důležitost posunu v řešení vzniklého tématu. Neboli, jak kdo vnímá nutnost či potřebu změny ve svém životě.
Samozřejmě, že když ucítíte, že čas k další terapii nazrál za půl roku - dojdete za půl roku. A bude to jako "právě zralé ovoce". Ovšem pokud přijdete za 2 roky ... něco to naznačuje. Pokud přijdete až za 5 let - i toto něco říká.

Co je ale jisté - vesmír má dostatek prostředků k tomu, aby člověka donutil jít dál. Nestagnovat. Neplýtvat svými dovednostmi a vědomostmi, ale uplatnit je! Žít v interakci s ostatními lidmi ve společenství. Poznávat některá témata hlouběji a další - nová témata objevovat a tím se učit. Toto je přirozený růst člověka.
Ještě detailněji se o osobním růstu zmiňuji ve zvláštním oddílu, konkrétně v části MAPA ŽIVOTA a VESMÍRNÉ POSELSTVÍ.

OBSAH

27. (stejný klient) A co když k Vám už nebudu potřebovat přijít vůbec? Učím se od jiných - pozoruji jak co dělají ... tak budu také vědět jak na to ... (29.7.2014)

Je možné, že se od jiných "naučíte co potřebujete do Vašeho života".
Existují techniky jak se učit od okolí - pozorovat - tím poznávat de facto sebe a takto nacházet nástroje, jak řešit životní témata a JAK jít dál životem.
Obávám se však, že toto poněkud oklikaté řešení zabere poměrně hodně času. Což v dnešní velmi dynamické a uspěchané době je velká nevýhoda a bude Vám to způsobovat ve výsledku asi ... jakési pocity zbrždění nebo něco podobného. Ale co hlavně - budete od jiných nasávat a kopírovat poměrně velké množství jejich jedinečnosti a JEJICH TECHNIK, což Vám bude způsobovat neharmonie ve vaší psychice. A to z důvodu jakéhosi narušení VAŠÍ neopakovatelné jedinečnosti.

Tedy ... můžete tuto cestu zkusit, a pokud ucítíte nějaké ?? "neharmonie" jak jsem to nazval - zkuste něco dalšího. Jak dlouho budete zkoušet je Váš jedinečný způsob hledání řešení.
Pokud ale budete chtít přijít znovu ke mě - ozvěte se, najdeme volný termín a přijdete.

OBSAH

28. Dieta - už jsem vyzkoušela mnoho diet a výsledky ... nic moc. Spíš se dostaví vždy onen známý jojo efekt ... :-( Jak má podle vás vypadat dieta - když jste se tím taky zabýval? (3.8.2014)

Ano, zabýval jsem se dietami. I různými stravovacími systémy. Je to zvláště pro ženy hodně citlivé téma.

Na internetu je obrovské množství dietologických poraden a různých preparátů zaručujících 100% výsledky! Ovšem když se ohlédnu v čase, tak diety tu jsou v různých médiích prezentovány desítky let. Tedy o té účinnosti inzerovaných diet bych si dovolil zapochybovat.
Poslední dobou jsem dokonce zaznamenal, že se prodává "protijed" proti obezitě.
Rozhodně zajímavý preparát (na první pohled).

Z pohledu dietologů a nutričních poradců – smyslem diety je najít (na základě fyziologie člověka a různých studií metabolismu těla) optimální způsob stravy, v odpovídající kalorické hodnotě pro určité věkové skupiny, pohlaví, druh práce ... aby tato strava byla vyvážená - prostě akorát ... a současně aby byla nejlépe UNIVERZÁLNÍ.
A potom se hledá a zkouší, která dieta "sedne" a čeká se, co přinese za výsledky - jaká bude spokojenost.

Z mého pohledu - s konkrétním a jedinečným klientem hledáme nejprve PROČ jeho tělo potřebuje takové dávky potravin, které vedou k nadváze. Popřípadě CO vadí tělu v optimálním zpracování živin z přijímané potravy – PROČ nemůže stravu správně zpracovat a musí si tvořit přílišné zásoby tuku.
Tyto skutečnosti si klient(ka) samozřejmě neuvědomuje, ale regresní terapie má vhodné nástroje, a umí najít odpovědi i v hloubi psychiky a také vypořádat takové téma!

Poté, kdy si klient téma "moje tělesná nadváha a diety" zpracuje, dojde k přirozené úpravě jeho stravování. Vyladí se, či zoptimalizuje jeho váha právě tak, jak je jedinečný a dále nepotřebuje už nic znovu řešit. Definitivně vyřešené téma.
Většinou si klient(ka) dokáže sám najít svůj způsob stravování a nebude potřebovat už žádný inzerovaný "protijed".

Velmi podobný způsob je také u příliš nízké váhy a tématech z opačné roviny. NEJPRVE klient najde kořenovou příčinu tématu "moje podvýživa" a potom již vystoupí další přirozené a nenásilné řešení - jak doladit tělo na optimální váhu a jak jít dále spokojeně životem ...

OBSAH

29. Už jsem vyzkoušel mnoho technik a meditací ... ale nejsem stále spokojen. Něco stále hledám ... (4.8.2014)

Pokud psychika dospělého člověka nedostane na své otázky přiměřené, odpovídající a uspokojivé odpovědi, začne se dostavovat nervozita. Později neklid. A toto vede k pocitům nespokojenosti.
Životní cesta člověka v takové situaci ani nemůže vést ke spokojenosti.

Upozorním tu na jednu komplikovanou věc - musí být přiměřeně zodpovězeny všechny otázky - jak z vědomé části psychiky, tak z podvědomé, ALE I z nevědomé!
A protože nevědomá část psychiky je OPRAVDU VELMI ROZLEHLÁ, může už jen v této části být zátěžových otázek uloženo opravdu veliké množství.
Regresní terapie má však efektivní nástroje a s nimi je možné klientovi pomoci nalézt odpovědi a řešení na téma "moje spokojená cesta životem".
Toto téma hodně souvisí s osobním rozvojem a mapou života (viz. příslušný oddíl těchto www). Když člověk uvidí typické znaky cyklů v jeho životě, a porozumí jim, je mu již spousta položených otázek vlastně zodpovězeno.

OBSAH

30. Píšete, že se zabýváte i astrologií.
Umíte tedy najít i vhodný okamžik pro nějakou událost? (5.8.2014)

Astrologií se zabývám, dokážu si najít pro svoji potřebu co je potřeba. Ovšem jsou mezi námi jiní - renomovanější astrologové, kteří vládnou mnoha astro technikám!
Co bych však z Vaší otázky dal do popředí nalezení "vhodného okamžiku" je VŽDY podmíněno přesnému zadání klienta! Neboli - KLIENT BY MĚL PŘESNĚ NASPECIFIKOVAT, co on sám nazývá vhodným - příznivým okamžikem.
Uvědomte si ještě, že příznivý okamžik musí také eliminovat nepříznivé vlivy! A toto je potřeba skloubit dohromady. Další komplikací této techniky je, jak dlouho vámi požadovaný "okamžik" má trvat. Samozřejmě čím delší tento "okamžik" potřebujete, tím je jeho nalezení obtížnější. A je ještě dobré říci, ze kterých požadavků byste dokázali případně slevit.

Z duchovního pohledu → každá událost v našem životě je téma pro osobní růst, pro poznání a pochopení životních událostí, které přicházejí do života člověka.
Jako lepší řešení bych viděl - poznat své životní cykly a jejich typické rysy, a takto být připraven na přicházející témata v opakujících se životních cyklech. Potom žít s těmito znalostmi o cyklech a vědět jak se přizpůsobit tématům, znamená pochopit, co vesmír zamýšlí když takové téma vzniká a neprožívat nepochopení a trauma.
Takovým způsobem nejpřirozeněji rosteme a učíme se v životě.
Podívejte se například na předchozí otázku "29".

Velmi zřetelně je možné vidět "připravení se na téma" u sportovců. Pro jednoduchost se dívejme na individuální sporty.
Buď je sportovec na závod připraven a zvítězí, tedy nikdo v tomto okamžiku není lépe připraven.
Nebo nějaké téma závodu borec nezvládl či podcenil (protože nebyl úplně připraven) a pak končí v poli poražených.

Co vidím na astrologickém hledání vhodného okamžiku … spíše jakési ? obavy z poznávání ? nebo obavy z těžších úkolů v životě.
Možná by bylo lépe se napřed zabývat myšlenkou, proč hledáte vhodný okamžik a máte jakési obavy učit se životními událostmi?
A důvodů může být opravdu řada ...

OBSAH

31. (reakce na část osobní rozvoj - relaxační semináře) ... píšete že děláte uvolnění a nalezením cest hlavně individuelně. Proč nepreferujete skupinové terapie? Takové terapie mají veliký náboj ... (10.8.2014)

Je to z důvodu, který uvádím u regresních terapií - jedinečnost klienta považuji za naprosto prioritní.

ANO, skupinové terapie mají jakousi mohutnost, sílu, či náboj jak píšete. Oblíbené je bubnování či rytmické vyklepávání.
Současně mají ale tyto techniky i velikou nevýhodu - totiž naladit na "společný harmonický tón" třeba 5 osob není vůbec snadné. Aby taková terapie přinesla očekávaný výsledek, tyto osoby by se musely společně na sebe velmi přesně navázat. Toto by trvalo mnoho hodin (navíc u osob, které se vidí třeba poprvé v životě) a ... to není z časových důvodů semináře možné.
Když si na internetu prohlížím některé společné "ÓM meditace", je tam velmi málo souznění tónů a o mentálním naladění osob nelze vůbec již hovořit. Prohlédněte si některá taková publikovaná videa.

Na takové sladění orchestru, aby mohl veřejně vystoupit dirigent potřebuje mnoho hodin.
Některé pasáže se mnohokrát opakují a někdy musí dokonce dojít i k výměně některého hudebníka. Až potom je možné vystoupení před publikem.
Jako zcela reálné sladění vidím u mnichů v klášterech, kteří spolu žijí 24 hodin denně.
Ti (jsou mimo současnou přetechnizovanou civilizaci a více žijí v podvědomí) se věnují společným meditacím hodiny a ladí se na sebe i mentálně. Spíše jsou v jakémsi vyladěném souznění neustále. Tento příklad bych viděl jako ukázku excelentního splynutí - souznění jednotlivců.
Ovšem na relaxačním semináři je k dispozici jen několik desítek minut času.

OBSAH

32. Před mojí návštěvou u vás jste mi doporučoval nepít alkohol, neužívat drogy, analgetika, psychofarmaka ... proč to? (15.8.2014)

Důvod je právě v psychice, kde je dobré řešit konkrétní zátěžové témata.
Při regresní terapii je lepší mít jasné a nezkreslené napojení na všechny vrstvy psychiky - pak je o mnoho snadnější hledání spojitostí se zadaným tématem. Celá terapie je pak zřetelnější, jasnější, otevřenější i rychlejší. A navíc - má jakousi "eleganci".
Jistě znáte, jak se vzpomíná s člověkem, který byl na pořádaném setkání poněkud pod vlivem dejme tomu jen alkoholu. Zpravidla není možné spoléhat na to, že jeho vzpomínky budou úplné, jeho pohled na věc bude dosti nevyvážený a o věrohodnosti některých informací lze téměř vždy pochybovat. Alkohol "křiví" pohled a názory na situaci.

Alkohol, drogy, i psychofarmaka a analgetika jsou prostředky, pomocí kterých lidé "utíkají z tohoto nesnesitelně reálného světa" a to právě jakýmsi zamlžením svého vědomí - některou z uvedených látek. Tedy pokud si nechcete průběh terapie zkomplikovat - je velmi vhodné se užívání těchto látek vyhnout.
A TO AŽ NĚKOLIK TÝDNŮ PŘED TERAPIÍ!
V psychice doznívají takové "parazitní vibrace" po omamných látkách opravdu velmi dlouhou dobu!

OBSAH

33. Proč řešíte s klienty opakovaně jejich traumatické zážitky? Je to přeci trýznivé. Klient má už dost těch nepříjemných zážitků ... (3.9.2014)

Rozumím co mi chcete sdělit. Ovšem věřte mi, že tuto techniku nevolím proto, abych klienty snad úmyslně trýznil. To v žádném případě!
Pokud klient zažije nějaký (traumatický) zážitek/událost, je vždy uložen/a v některé části jeho psychiky a to v takovém stavu, jak jej psychika v daný okamžik byla schopna uvidět, zpracovat a pochopit. TADY JE KLÍČOVÝ BOD.

Pak s postupem času, jestli je člověk schopen postupně - nějakými mechanismy sám (ať vědomě či nevědomě) takovou traumatickou událost zpracovávat, pravděpodobně v budoucnu nebude již tuto událost řešit. Anebo jen jako jemné, netrýznivě dopadající jakési "dozvuky" jedné životní události.
Pokud ale člověk nemá takové schopnosti, aby si sám vyřešil takový traumatický zážitek, bude v jeho psychice takové téma s časem narůstat a sílit a žádat si tak nějaké vypořádání. Toto je způsobeno jednou z vlastností lidské psychiky..
Často lidé slyší "zapomeň už na to ... to přebolí ... zas bude dobře ..." bohužel, nefunguje to tak. Dříve, nebo později se psychika bude hlásit o vypořádání - urovnání takové události. Neboli bude chtít najít smysluplné odpovědi proč se právě MĚ - TOTO - TEHDY stalo?

Ano, existují řekněme "terapie příjemnými zážitky". Z mé terapeutické praxe se ukazuje, že oč jemnější je návštěva takové terapie, o to "těžší procitnutí" klienta čeká. Brzy po po terapii klient zjišťuje, že nenachází téměř žádné pozitivní změny a za krátkou chvíli potřebuje vyhledat terapeuta a řešit znovu přesně to stejné téma.

Regresní terapie je technika založená na opětovném zpracování traumatické události opakovaným procházením a následným rozšířením vědomí, což působí velmi terapeuticky! Navázání takové události na další související události z minulosti je součástí pochopení celé široké souvislosti s primární traumatizující událostí. Spojením pak klient dojde ke konečnému uvolnění napětí v psychice a obvykle i na těle. Nepříjemné pocity odejdou.

Abych to vysvětlil nějakým bližším příkladem ...
když už si někdo zapíchne do prstu třísku - tak je velmi pravděpodobné, že přijde okamžik, že místo začne bolet a možná se objeví i kapka hnisu v ráně. Tedy bude potřeba ji z prstu vyndat a ... tohle ASI bude nepříjemné.
ANEBO
když se někomu stane, že při jídle kousne na něco tvrdého a poškodí si i jen nepatrný kousek zubu, tak I KDYŽ SITUACE ZPOČÁTKU NEVYPADÁ ZLE, pravděpodobně jednou bude muset zajít k zubaři nechat opravit tento zub. A ... tato náprava může bolet.
S malou či velkou fyzickou i psychickou bolestí se setkáváme v průběhu našeho života mnohokrát.
viz. také otázka č. 16

OBSAH



34. Postupem života sleduji, jak je těžší a těžší jít dál životem. Dá se s tím něco dělat? (13.10.2014)

Ano, je to z několika důvodů. Každý již mnohokrát četl studie, kde je vysvětleno, které faktory se podílejí na stárnutí, jak tělo stárne, jak buňky a orgány nemají již vitalitu, kterou měly dříve... Toto se děje na úrovni těla. Co se děje ale na úrovni psychiky, která "předchází tělo" je již složitější uvidět...
Na úrovni psychiky dochází k velkému množství procesů, které ovlivňují člověka.
Za první - víme, že každý člověk nemá stejnou vitalitu - takže nedokáže tak energicky, a silově jít řešit nově příchozí témata.
Za druhé - vnitřní síla = vůle člověka stanovovat a dosahovat cíle je u lidí také různá a pak může být realitou, že některá témata která v průběhu let přicházejí člověk nechce (necítí potřebu) nějak řešit, ani je sledovat - zaobírat se jimi. Potom se taková témata budou asi hromadit a v některý okamžik se začnou (silně) hlásit alespoň o pozornost a uvidění souvislostí!
Za třetí - také čím je člověk dále od okamžiku narození, tím markantněji se projevuje vývoj lidstva kupředu a tím vzniká větší a větší tlak na psychiku, aby byla schopna držet krok s proudem vývoje společnosti, kde člověk žije.
A v dnešní společnosti to není vůbec snadné. Velmi prudký vývoj oboru elektronika klade obrovské nároky na psychiku člověka. Rozhlas a televizi berme za již zažité, ale i tam narostlo množství podávaných informací. Dále připomenu již běžné elektronické maily a sdílení obrázků, rychlé SMSky ... komunikace na sociálních sítích, reklamy, inzerce ... vyhledávání informací z internetu (protože "všechno je na internetu") je ale rychlejší hledat na internetu, než obcházet obchodní centra... Ovšem i tak je člověk těmito moderními elektronickými nástroji dneška donucen zvládat veliké množství informací. S nástupem digitálních fotoaparátů také x-násobně narostlo množství pořízených fotografií a to zabírá x-násobně víc času na prohlížení obrázků a správu. A na všechny tyto situace musí člověk nějak i reagovat.
Už jen vytřídění obrovského množství informací je velká práce pro psychiku a již taková porce mentální práce může člověka docela vyčerpávat. Pravděpodobně díky těmto příčinám cítíte - pocitově vnímáte, že je "těžší a těžší jít dál životem". Někdy slyším "už těm mladým nestačím". V tomto okamžiku může přijít pocit jakési nedostatečnosti, čímž se bude po čase zvyšovat tlak v psychice člověka.
Řešení vidím v přehodnocení celé situace, nalezení jiných - efektivnějších postojů a metod vůči tématům, která způsobují největší tlak na Vaši osobu.
První cesta povede přes uvědomění si, co člověk sám dělá ne úplně dobře.
Druhá cesta vede přes zpracování těchto témat ve svém podvědomí.
Třetí cesta vede přes zpracování překážek v nacházení svých řešení v nevědomé části psychiky, kterou je potřeba provést skrze řízenou terapii.
Pokud již dovedete alespoň pojmenovat co Vás tíží, už můžete začít pracovat na cestě uvědomování si ne-správných postojů.

OBSAH



35. Všude se píše, že životní krize je potřeba přežít - postavit se jim ... Ale jak? (16.11.2014)

Tato otázka částečně souvisí s předchozí 34. otázkou.
Totiž krize - spíš bych to nazval témata k poznání a osobní mentální práci, přicházejí do života každému člověku. Ale každý člověk pojmem "životní krize" nazývá něco úplně jiného.
Někdo má v sobě sílu, vůli, nápady a je schopen si vytvořit nějaké nové - aktuální a účinné postoje jak tyto "krize" prožít. Druhý má jinou metodu a řeší tyto "krize" úplně jinak. Někdo nenajde žádné účinné metody jak takové "krize" pokořit. Není to nic neobvyklého, nebo trapas! Vůbec ne.
U mnoha lidí vede cesta k překonání zátěžových témat právě jen přes terapii, která dokáže najít příčinu stagnace a některou svojí vhodnou technikou toto uvolní až v hlubokých vrstvách psychiky, které jsou ale člověku samému nepřístupné.

Podívejte se i na část "Osobní růst", kde se přímo těmito tématy zabývám. Osobní růst

OBSAH



36. Ve svém textu se odvoláváte na holistiku. Co převratného v ní vidíte, nebo je v ní tolik pozitivního? (19.11.2014)

Holistika, neboli celostní pohled na člověka - jeho osobnost pracuje jak s tělem, tak i s myšlením člověka a také s duchem člověka. Je to komplexní - celostní - úplný pohled na jedinečného (nemocného) člověka. Poměrně výstižně tento pohled ukazuje staré přísloví - ve zdravém těle, zdravý duch.
V tomto směru je řečeno to nejdůležitější - je potřeba dívat se na každého klienta jako na jedinečnou osobnost.

Podívejte se i na část o autorovi, kde holistiku uvádím a komentuji. Holistika

OBSAH



37. Když uvádíte kolik technik jste vyzkoušel a používal, proč je dál nevyužíváte při léčení klientů? (20.12.2014)

Neříkám, že vůbec již nepoužívám ostatní techniky. Jen jsem je odsunul kousek do pozadí.
Již jsem psal, že zastávám názor, že kterákoliv technika je tak dobrá, jak dobrý je mistr. Má to však své "ALE".
Každá technika ani při mistrovském zvládnutí nemůže být pro každého klienta stejně účinná - efektivní. A nepomáhá dostatečně silně a přitom rychle řešit klientovi jeho jedinečné (všechna ?) zátěžové téma. Některý klient si ale jen hledá nějaké své optimální naladění, a nebo si chce jen něco vyzkoušet - například udržet si své tělo zdravé, či ducha v harmonii... Proto si jen zkouší různé "léčebné techniky", ani nepotřebuje hlouběji pátrat po principech z čeho daná technika vychází. Někde se dočetl, že je to léčebná metoda.
Vyzkouší si takovouto metodu, a jde k další.
Rozdíl v terapeutických technikách je tedy značný:
 › Regresní terapie jde vždy do velké hloubky - přímo ke kořenové příčině a vyřeší téma.
 › Jiné techniky řeší příčiny nemocí, či obtíží a urovnávají/harmonizují jak orgány v těle, tak i vědomou část psychiky. Tyto techniky však neumí jít až k samotné kořenové příčině (která je v 99% případů v hlubokých vrstvách psychiky člověka) a zátěžové téma nevyřeší.

Tedy, NEZATRACUJI ani dříve používané techniky. S některými klienty je ještě používám, ale pracuji s nimi nyní jen okrajově. Například takto pomáhám klientům najít si nějaké své jedinečné nastavení těla, či uvidění a pochopení, jak který orgán a celé tělo funguje, co je možné uvidět na těle a co tělo sděluje na úrovni psychiky.
ANO, jestliže bádání s nějakou technikou na sobě je osobním rozvojem klienta ... pak mu těmito technikami pomáhám najít, co potřebuje uvidět.

OBSAH



38. Vidíte, že pomocí regresní terapie by bylo možné řešit i závislost na hracích automatech = "gamblerství"? (23.12.2014)

Předem bych chtěl odkázat na otázku č. 9 výše. Tady je řečeno již hodně.
Co se týče závislostí - ANO, regresní terapií lze řešit i taková témata.

POZOR - hledat způsoby, jak člověku zakázat, či znemožnit cestu do herny neponese dlouhodobé výsledky. Toto není vyřešení závislosti na hazardu! To je kladení překážek v cestě za hráčský stůl.

Při hledání konečného řešení vztahu s hazardem jde o nalezení, co člověka pudí k tomu, aby zasedl za hráčský stůl. Po té zpravidla vyjde najevo, že za touto závislostí jsou nějaké pohnutky z minulosti. Dále jdeme s klientem do hlubokých vrstev jeho psychiky až ke kořenové příčině. Dále je to již stejné ... viz. popis používané techniky.
Jen opakuji a zdůrazňuji, že každý klient potřebuje kombinaci různých technik a na urovnání potřebuje i různě dlouhou dobu.
Ještě poslední, ryze praktickou poznámku - člověk závislý na hazardu má největší problém s tím vůbec připustit, že by se měl začít léčit. A hned v následujícím koku řeší kde vzít peníze na svoji léčbu - když je primárně potřebuje na hazard.
I v těchto tématech vše začíná klasickou první otázkou:
NASTAL JIŽ ČAS ZMĚNY? POTŘEBUJI JIŽ ZAČÍT ŘEŠIT SVŮJ POSTOJ K HAZARDU?

OBSAH



39. Jak rozvíjet sebe sama v životě? Když se přeci stále učíme a řešíme ty životní problémy... (7.1.2015)

Rozvojem sebe sama je myšleno osobně mentálně se rozvíjet. Tak, jak postupuje vývoj nejbližšího okolí, společnosti a celého lidstva, tak se rozvíjet s ním. Neboli aby člověk "tak nějak držel krok s aktuálním děním".

Nejlépe je osobní rozvoj vidět v zaměstnání.
  › mladá generace zvládá počítače, cizí jazyky, ze škol má nejnovější informace z oboru, ovládá moderní nástroje společensko - sociální komunikace ... a hlavně rychlé tempo práce!
  › starší generace toho zvládá již méně
  › generace již před odchodem do důchodu zvládá pak jen velmi malou část z toho, co mladí (až na výjimky). Jeden český film o nápojových sklenicích tuto generaci lidí výstižně a s dávkou humoru zachycuje.

Několikrát tu je slovíčko "zvládá". Ano, ono zvládá je možné nahradit výrazem mentálně stačí.
Tady je ten bod, jak zvládat porci požadavků na sebe od zaměstnavatele! Totiž jen mentálně připravená osobnost je schopna stačit tempu ve firmě - ve společnosti a má v sobě připravené účinné nástroje, jak řešit vzniklé situace které doba (při)nese.
Tímto je myšleno mentálně se neustále posunovat dál. Nestagnovat. Nerezignovat.
Nejedná se tu prioritně o fyzický rozvoj. I když částečně také. Nejde ani o relaxační oddychové činnost jako např. čtení knih, návštěvy galerií, nebo různé ? charitativní činnosti, či sdružování se v zájmových organizacích či humanitárních hnutích.
Jde tu o rozvoj sebe sama v těch oblastech, které člověk potřebuje pro svůj každodenní režim a život. A získávání takových znalostí a dovedností, které jej udržují neustále v aktuálním dění.
Obecné pravidlo říká, že vyvážené je věnovat 1/3 z aktivního času dne práci na sobě - 1/3 spojení s nejbližším okolím (vlastní rodina, partner, ...) - 1/3 věnovat se svému zaměstnání. Samozřejmě čím více bude tento poměr rozvážen na některou stranu, tím více bude sílit tlak z jiné oblasti na dovážení.

Přímo rozvojem osobnosti se zabývám s klienty v oblasti osobního a profesního růstu. Osobní růst

OBSAH



40. Co je to, co nazýváte "zátěžové téma"? Co přesně myslíte tímto výrazem? (10.1.2015)

Zátěžové téma je takové, které buď
- člověk sám vnímá > vidí a dokáže jej jasně popsat jako stres, trápení, bolest, či osobní trauma
- člověk sám NEvnímá a NEvidí, ale dokáže říci, že na něj něco (do)padá jako zátěž, či zjednodušeně popisuje situaci "můj život nefrčí".
Je samozřejmostí, že vnímání zátěžových témat je velmi individuelní - každý člověk vnímá jinou úroveň faktorů, které již přesáhnou nějakou únosnou hranici a každý člověk má také jinou toleranci vůči intenzitě a množství zátěží.
V neposlední řadě má/ovládá každý člověk jiné nástroje a techniky, jak vzdorovat a hlavně řešit taková svá zátěžová témata. Proto pro každého může být "zátěžové téma" něco jiného. A právě proto tak často jiní "nevidí" zátěžové téma u druhého a nerozumí, co vlastně řeší?
Z uvedeného vyplývá, že na každé terapii potřebuji velmi přesně nacítit toto téma od klienta, abych jej mohl vést celou terapií a přesně sledovat linii indicií takové zátěže. Toto je velmi významné pro zdárné zakončení celé regresní terapie s klientem.

OBSAH



41. Již 3. rok se mi nedaří v podnikání. Jde u vás řešit i takové problémy? (19.2.2015)

Umím si představit, co myslíte tím "nedaří se v podnikání".
Pokud na sezení vy sám přesně popíšete, jak vidíte celé vaše podnikání, je takové téma možné uchopit a začít je řešit.
I tato terapie bude mít velmi obdobné schema, jako kterákoliv další.
Klient sděluje, co považuje za nezdar, já jej vedu v terapii významnými body tématu, ve kterých klient najde, z čeho vychází nevýkonné řízení firmy (nezdar). Až dojdeme k samotnému kořeni, kde tento stav započal. Udělám s klientem vypořádání tohoto tématu - v místě prvopočátku a pak klient již jasněji uvidí směr, kde a jak se jeho firma může dále rozvíjet. A pozvolna přichází oživení celého podnikání.
Tedy ANO, regresní terapií s klientem lze také nepřímo "ozdravit klientovu firmu".

OBSAH



42. Mám pejska a poslední dobou musíme často k veterináři.... Je možné r. terapií pomoci mému pejskovi? (28.5.2015)

Tak jak mi píšete o problémech, které pejsek má ... bude potřeba, abyste jako pán zformuloval téma, které vidíte jako zátěž k řešení.
Pak já vyberu nejúčinnější techniku terapie a zátěž společně s Vámi zpracujeme.
Obecně z této otázky vidím asi 2 možné varianty, jak by šlo pejskovi pomoci. Samozřejmě, že každý konkrétní případ má svoje jedinečné řešení.
Praxe ukazuje, že intenzivní mentální práce nese výtečné výsledky.

OBSAH



43. Vím co - jak dělat, ale nevím, kde je cíl mé práce. Jak se zorientovat ve svém životě? (17.6.2015)

Jít životem v souladu s tématy, které jsou mu dány do kolébky - to je obecné téma pro každého člověka. Toto je téma života.
Mnozí klienti vnímají, že přes jisté jejich životní naplnění a jistou spokojenost - nějaké velké životní naplnění nepřichází. Nebo je alespoň nevnímají. Naskýtá se otázka, jak žít témata, která život průběžně přináší a mít z nich dobré pocity a aby taková témata tvořila nějaký výsledný obraz. Nejlépe s pocitem dobře vykonané práce.
Tyto a mnoho jiných otázek řeším s klienty v programech osobního a profesního růstu - viz. Osobní růst

Velmi obecně je možné říct, že když jsou "všechny kostečky skládačky" na svém místě a zapadají správně do sebe ... vnímá pak člověk jakési svoje vnitřní uspokojení.


V mnoha článcích v tisku a dnes především na serverech internetu jsou prezentovány rady jak žít spokojený život.
Namátkou budu některé reprodukovat
  › před spaním nepřemýšlejte nad pracovními úkoly - budete mít klidnější spánek
  › kritiku vaší práce od kolegů si neberte tak osobně - povzneste se nad ni - kritika je návod na zlepšení
  › s pozitivním přístupem je každá práce snadnější a jde lépe od ruky
  › nebojte se být asertivní - dejte okolí najevo své názory a postoje
  › máte kde spát, máte co jíst, máte nějakou práci - užívejte si život - patříte k těm šťastným na tomto světě
... a další podobné.
Ano, proti takovým radám nelze nic namítat. Jsou to ověřená moudra, která vycházejí ze zkušeností mnoha lidí, nastřádaná po generace. Někdo si jejich přečtením, či vyslechnutím uvědomí co asi nedělá úplně dobře a může korigovat své jednání.
Někdo jiný začne s časem sledovat své chování ... a něco vyjde na povrch.
Další se vydá do knihoven pro knihy, které přinesou další náměty jak žít spokojený a naplněný život. A bude hledat tu pravou radu pro sebe. Někomu toto může stačit.
Pokud však všechny tyto rady a moudrosti ani po delší době "nezabírají", je evidentní, že najít co přesně nefunguje, bude složitější a bude potřeba hledat jinak než doposud a také upřít pozornost jinam.
Klíč k řešení je zcela jistě v hloubi lidské psychiky. Až v nevědomé části, kterou ale každý sám nedokáže řešit. Tam se proces tvoření životního díla přibrzdil, či úplně zasekl, možná nějak pokřivil, cesta kupředu se "zamlžila" popřípadě něco dalšího překazilo úspěšné dokončení zamýšleného díla.

Přidám praktický příklad - probíhá stavba plotu kolem zahrady. Vše běží a dílo roste. V jedné fázi při hloubení děr pro sloupky se na jednom místě těsně pod povrchem objeví veliký kámen. Stavba plotu se zastavila.
Nejde se odchýlit od vytýčené trasy.
- zkrátit či prodloužit pole plotu bude dělat problémy s vypnutím některého pole
- odklon z pozemku ven není možný kvůli sousedovi
- odklon jednoho pole plotu do svého pozemku by zasáhl do záhonů
Aktuální situace je taková, že 15 cm hluboká díra pro sloupek nestačí. Výstavba plotu - jako proces se zastavila a je potřeba najít řešení, které bude pro danou osobu časově, finančně i technicky přijatelné.

Toto je ryze zemitý - materiální a snadno představitelný příklad.
V oblasti psychiky jsou situace velmi podobné - proces tvoření díla se zasekne a v danou chvíli není vidět žádné řešení. Nejde se posunout dál k cíli. Naplnění z nedokončeného díla není, naopak rozladění roste.

Řešení jakékoliv situace samozřejmě existuje - regresní terapie má účinné nástroje, kterými klientovi dokáže pomoci uvidět celou situaci z jiného úhlu, pochopit ji v souvislostech a pomůže najít si nové způsoby práce a tím umožní pokračovat v budování svého životního díla. Což vede k opětovnému uspokojení a vnitřnímu svému naplnění.
Tedy ve Vašem případě bude potřeba uvidět ještě X dalších souvislostí spojených s Vašimi životními tématy, která jste žila, žijete a máte žít. Po té už bývá cíl životní cesty jasně patrný.
Jakými technikami regresní terapie se doberete právě VY onoho uvidění výsledného svého díla? Nebylo by seriózní teď až takové detaily terapie predikovat.

OBSAH



44. řešení problému klienta regresní terapií ... proč tak "komplikovaně"? (12.7.2015)

Ano, regresní terapie se může zdát někomu příliš komplikovaná.
Je to ale relativní pohled. Klient pouze odpovídá na otázky, které dostává ... tedy na tom není nic komplikovaného.

Jsem někdy dotazován, proč nepomohu klientovi "víc" k vyřešení jeho problémů.
Věřte mi, že pomáhám klientovi nejkratší možnou cestou k cíli.
Od klienta přichází obvykle další otázka "a nešlo by to ještě rychleji"?
Ano, šlo. ALE... primárně musí regresní terapeut vést klienta JEHO NEJPŘIROZENĚJŠÍ CESTOU životem. KLIENTOVOU VLASTNÍ CESTOU S JEHO PŘIROZENÝMI TÉMATY. Nikoli (o)kopírovanými cizími tématy a obecnými komerčními radami. Terapie by se "zlomila" a klientovi by nepřinesla nic.
Tuto zásadu je třeba vždy ctít!


Kdo nemá ještě přečtené všechny sekce na mých stránkách, přidávám sem odkaz na důležitou část o holistice.

Holistika znamená dívat se na každého klienta jako na jedinečnou a přitom celistvou osobnost.

tady holistiku blíže komentuji - Holistika

A další důležitý odkaz:

moudro dobrého učitele - je tu mnoho let, mnoho lidí jej zná, ale učení bývá v příkrém rozporu s tímto principem..

zde je - moudro

Tedy jak ještě více pomoci klientovi k cíli jeho cesty životem?
Regresní terapie ukazuje cestu životem a pomáhá klientovi ji pochopit v celé šíři.
Jak jsem napsal ve svém profesním popisu - zabýval jsem se mnoha terapeutickými disciplínami a došel jsem až k té nejkomplexnější a nejefektivnější technice - k regresní terapii. Nyní žádnou efektivnější techniku neznám.

OBSAH



45. - pohled klienta na zátěžová témata a způsob řešení regresní terapií - (25.1.2016)

Ano, velmi často se ukazuje souhlasné pokyvování, že pro klienta je představitelnější, že nějaký stres, deprese, bolest hlavy - obecně osobní trauma je řešitelné nějakou účinnou psychoterapií.
Jak přesně ta - která terapie funguje, je druhořadé - klient však vždy primárně očekává pomoc a s ní přicházející úlevu.

Složitější je představa, že by některou účinnou psychoterapií bylo možné řešit i nemoci hmotného = orgánů a těla! Jde to, a není to žádný trik, kouzlo ... nebo zázrak!
Pokud jste pozorně četli popis regresní terapie, popisuji tam, že osobnost - člověk je tělo a v něm psychika, či duše komu je tento výraz bližší. A právě proto, že každá bytost je v takto VELMI KOMPLEXNÍM - DOKONALÉM SPOJENÍ, je možné kteroukoliv část osobnosti vyřešit prostřednictvím účinné psychoterapie. Tedy jak tělo, tak psychiku.

Ne zřídka jsou po regresní terapii vyřešeny časté angíny klienta.
Pro koho je stále ještě nepředstavitelné, že problémy těla je možné řešit účinnou psychoterapií, má v zásadě 2 možnosti
  › vyzkoušet si přímo na sobě řešení některého svého aktuálního tématu pomocí účinné psychoterapie - jako ryze praktický postup
  › sám začít do hloubky studovat známé metody psychoterapie, jejich postupy, působení a skrze ně si pak své téma některou z nich sám vypořádat - toto je teoretické a následně i praktické řešení

OBSAH



46. Často na internetu čtu rady "... užívejte si a neřešte, změňte ___, začněte dělat to, co jste se báli dělat, hoďte staré šablony za hlavu - život se otočí k lepšímu ..." (1.2.2016)

(v několika bodech podobné téma jako ot. č. 43)
Ano, takové rady do života se můžeme často a opakovaně dočíst v článcích mnoha koučů a psychokonzultantů na internetu.
Když si vybavím některé své klienty, kteří byli dlouhodobě pod tlakem nějaké životní situace, a jejich psychika byla velmi zatížená, ... neumím si představit vyřešení těchto jejich témat a celé situace na základě podobných obecných "rad". A oni je skutečně nedokázali řešit.

Mnoho mých klientů mi často velmi emotivně vysvětluje, že to takto už dál nejde - nedokážou některá svá témata ani popsat, jak se s časem rozvětvila a zacyklila - natož je řešit! Je to proto, že naše psychika je velmi důmyslně propojená a jen velmi sofistikovaným zásahem ! lze takováto témata a zátěže rozplést a šetrně vyřešit!
Kdyby všechny zátěže a nemožnosti nalézt uspokojivé řešení stály jen a pouze na radách koučů "překonejte sami sebe" ... "hoďte za hlavu takové malichernosti", či "zapomeňte na každodenní shon a uvolněte se" - měli by rázem všichni všechny své těžkosti vypořádány. Bohužel opak je pravdou a statistiky jasně hovoří, že poslední roky stoupá spotřeba psychofarmak. Tedy, pravděpodobně se zátěže lidem nedaří uspokojivě řešit.
Pokud bych se ze svého pohledu podíval na takovéto rady ... cítím z nich i kus jakési manipulace falešnými nadějemi, což na mne nepůsobí příjemně. Umím si také představit, že člověk, který hledá velmi naléhavě pomoc, takové rady může vnímat nedobře, či dokonce dráždivě.

V naší komerční - konzumní společnosti se vyskytuje mnoho manipulačních technik a některé jsou velmi silně zakořeněné. Typická je móda s hity pro každou novou sezónu. Každoročně přichází doba, která dámám dělá velké starosti s tím, co na sebe. I když mají plnou skříň oblečení ... "PANÍ MÓDA" velí letošní sezóna bude ve znamení barvy - xx, střih - yy, délka - zz.
Z opačné strany - pokud toto nebudete nosit, jste nemoderní, out, nikdo se o vás nebude zajímat. V módě je cítit hodně manipulativních nastavení.

A druhá velmi silná kategorie je veškeré trendy zboží, které na nás vyskakuje pravidelně v reklamách na TV obrazovce, na internetu v oněch nenáviděných pop-up oknech, v trendy časopisech ... letácích, pobídkových SMS. Divák/uživatel je více či méně manipulativně přesvědčován, že bez prááávě tohoto zboží se nebude cítit dobře, nebude IN, bude zaostávat za jinými, kteří takové zboží už mají a s radostí jej užívají ...

Žijeme v komerční - konzumní době, jsme denně masírováni různými manipulativními šablonami. Pak se může stát, že někdo taková témata přijímá vnímavěji a nějakým ... svým typickým způsobem nějaké šabloně podlehne. S časem se taková témata začnou spojovat a různě cyklit ... podle způsobu života toho - kterého člověka.
Řešení není přímočaře snadné. Přesto existují sofistikované techniky, jak svá zátěžová témata svým pohledem uvidět a porozumět jim (nikoli obecnými behaviorálně - kognitivními radami a poučkami) a když člověk nalezne svůj - jedinečný způsob, jak se takovým zátěžím nastavit, může si takové zátěže v terapii uspokojivě vyřešit!

OBSAH



47. Vysvětloval jste mi při návštěvě, že léky nejsou řešení, či vyřešení tíživé situace. Je to takto vždycky? (29.2.2016)

Ano. Pokud není člověk schopen najít kořenovou příčinu, uvidět dané téma v celé šířce a pochopit je - porozumět mu, je takové téma stále "dostatečně živé" na to, aby působilo jako nějaký druh zátěže.
A naopak - pokud člověk uvidí a pochopí celé téma, je téma zpracováno a není již pro člověka "neviditelnou a neuchopitelnou zátěží", ale jen faktorem, či podmínkou v životě, se kterou při svých konáních bude počítat - ale jako s drobnou komplikací, nikoli s výraznou životní zátěží.

Jak uvidí a pochopí člověk aktuální zátěžové téma?
Není snadné na tuto otázku jednoduše odpovědět, vzhledem ke složité struktuře a organizaci jednotlivých částí lidské psychiky. Část tématu je ve vědomé části - s touto lze poměrně snadno pracovat.
Další významná část tématu je v podvědomí, a asi ta největší část tématu je v nevědomí psychiky. S poslední částí nemůže člověk sám pracovat, ale jsou techniky, které to umějí a řízeným způsobem zvládají zviditelnění tématu. Mezi ně patří například právě i regresní terapie.
Pokud si člověk vezme lék (je jedno, jestli na bolest v krku, hlavy, zad, na psychické deprese, či jiné úzkosti) dojde k potlačení vnímání takového podnětu a ten se stává mírnější = nevýraznější a se zvyšujícím se dávkováním vymizí úplně - tzn. psychika jej již nedokáže vnímat a rozpoznávat všechny souvislosti. Pak takovým zásahem téma defacto zmizí a není co řešit.

Myslím, že se přímo nabízí otázka a jak dlouho má takové léky člověk brát?
Na příbalovém letáku bývá obecné doporučení pro průměrného člověka ... max. X tablet denně ... max. po dobu Y dní ... pak vyhledejte lékaře a řekněte mu o vašich obtížích. Každý výrobce má svoje znění.
Je to určitě rychlá pomoc, ale ne definitivní a ne rozvíjející lidský potenciál. Myslím, že dostatečný příklad je silné téma posledních let - antibiotika ve společnosti. Zjišťuje se, že nesprávným užívání antibiotik (nesprávné stanovení diagnózy, vynucené nasazení na žádost pacienta, opakované nasazení antibiotik ... nadužívání ...) vyústilo po asi 70 letech v rezistenci lidského organizmu na ně a neúčinnost. Medicína řeší jak dál řešit stejné nemoci ALE jinými - účinnými medikamenty.
Pomalejší metoda řešení tématu je uvidět a pochopit takové zátěžové téma a vypořádat je - jednou pro vždy. Definitivně. Je to metoda pozvolnější, možná pro někoho z jistého pohledu pracnější, ale pro dalšího nesmírně naplňující a obohacující o pochopení mnoha zákonitostí působících například u "banální" opakované bolesti hlavy.
Klienti se vyjadřují ve smyslu ... že by je takové souvislosti v životě nikdy nenapadly. Ale jdou životem bez léků a bolesti přijdou jen "zřídkakdy".

OBSAH



48. Jak jste mi vysvětlil postup řešení mých problémů ... to bude ale hodně dlouho trvat a bude se ten stav lepšit jen pomalu ... (20.8.2016)

Postup kupředu bude takový, jaké tempo změn je pro Vaši psychiku možné a ještě přijatelné.
Připomínám, že každá psychika je jedinečná a má jedinečné možnosti, schopnosti a také odolnost.

Zpracování každé (pod)části řešeného tématu trvá různě dlouho. Je na psychice každého člověka, jak si přeskládává, ladí, usazuje, spojuje zapsaná témata a informace do nového - harmonického nastavení. Principiálně je to ale stejné, jako všechny jiné činnosti - probíhají postupně krok za krokem až je celé dílo dokončené.
Z těch nejčastějších činností uvedu několik příkladů.
• když jede zájezd do Paříže, vyrazí na trasu, ukrajuje postupně kilometr za kilometrem až dojede k cíli - objeví se překrásná katedrála Notre Dame. Žádný kilometr nejde přeskočit. Jen některé části cesty lze projet rychleji.
• když se staví dům, zedník skládá cihlu za cihlou, šár za šárem až po střechu. Pak inženýrské sítě, pak omítky, podlahy ... nábytek ... Nejde přeskočit některou pasáž.
• když se člověk vzdělává a má být připraven pro profesi např. stavebního architekta, musí postupně nabýt všechny potřebné vědomosti, ale i znalosti a dovednosti ze všech odvětví stavebnictví, až je schopen sám vyprojektovat dům a řídit jeho stavbu.
• když horolezec přichází zdolat horu, vyrazí z tábora a jde metr za metrem ... krok za krokem - stup za stupem ... Čím výš je, tím zdolává metr déle, stupy jsou kratší a cesta je obtížnější. Ale v jednom okamžiku už cesta nestoupá - není kam dál jít. Cesta se ohne, je vidět do dálky a tak dosáhl cíle - vrchol hory. Ani v tomto případě nejde přeskočit žádnou část výstupu.
A dalších příkladů by bylo mnoho.

Stejně tak, jako v příkladu s horolezcem, který se s každým krokem blíží k vrcholu, je stejný princip řešení zátěžových životních témat člověka. S každou terapií, či sezením s terapeutem klient postupně řeší krok za krokem svá jednotlivá zátěžová témata, průběžně se učí postavit se k životním tématům přirozeně, bude se postupně víc a víc blížit harmonii, až dojde osobní spokojenosti a životnímu naplnění.


Sportovci někdy v podobném duchu prezentují výsledky své kariéry a dosažené úspěchy na světových kolbištích.
"Je to mnoho tréninků, týdnů, měsíců a let poctivé a tvrdé práce, která nejde ošidit, ani uspěchat". Jen postupnou, systematickou a procesní přípravou se sportovec připravuje na mistrovský závod a pokud je skutečně úplně a bezchybně připraven - mistrovský titul je jeho!
Pokud udělá i jen maličkou chybičku, je to jen stříbro.
Pokud udělá větší chybu, bude to stačit snad na bronz.
Pokud se objeví chyb víc, je to nepopulární bramborová. Nebo ještě elitní "desítka" ... popřípadě umístění níž v poli bodovaných sportovců.
Při nedobré a nekompletní přípravě, mnoha chybách, či nesprávně zvolené taktice v samotném závodu není možné počítat s dobrým a uspokojujícím umístěním. V takových případech bývají výsledky daleko za očekáváním.

Někdy se ale stane, že borec je dobře připraven a nic nezanedbal, nemá zranění ... je i správně naladěn a s nadšením žije tím závodem ALE ... soupeř přijde s nějakou naprosto inovativní technikou, zaskočí ostatní soupeře a tím přemůže ostatní borce. Pak je taková prohra zcela na místě ... tohle je okamžik, kdy v daném odvětví přichází pokrok. A ten nejde zastavit!

OBSAH



49. - téma závislosti - jak řešit závislost na kouření (9.10.2016)

Řešení různých závislostí je poměrně časté a hodně silné téma ve společnosti.

Předem je dobré si uvědomit, že každý člověk je na něčem závislý - ať fyzicky, nebo mentálně. Je otázka, jak moc je taková závislost "škodlivá". Ale KAŽDÁ ZÁVISLOST JE SVÝM TYPICKÝM ZPŮSOBEM ŠKODLIVÁ.
Někdo je závislý na čokoládě
Někdo na knihách - v každém pokoji je knihovna ...
Další na parfémech
...
Jiný bez kávy nemůže začít den
...
Někdo další na svém koníčku/hobby - například slepuje plastikové modely - má úplně plný pokoj modelů!
A někdo další potřebuje nutně vidět každý den slunce na obloze
...

V televizi běží často zajímavé pořady o různých - zvláštních závislostech. Je až neuvěřitelné, k čemu může člověk pevně přilnout a vypěstovat si postupně velmi silné pouto. Ale protože každý člověk je jedinečný, existuje obrovské množství různých závislostí.
Nejsilnější závislosti a v posledních letech velmi často diskutované jsou:
- na tabáku = kouření
- na hazardních hracích zařízeních = gamblerství
- na alkoholu = alkoholismus
- na lécích a návykových látkách = drogová závislost
.


Dlouhodobě ale dominuje závislost na cigaretách.
V různých reklamách nám jsou v médiích předkládány "podpůrné - léčebné přípravky" které slibují velmi snadné a zaručené řešeni a k tomu spokojený úsměv na rtech.
Jedna z častých reklam, která se objevuje, a takový způsob řešení závislosti na kouření navrhuje, je preparát - říkejme mu tady N**e.
Podmanivý hlas říká "Zbavte se závislosti na kouření ... mějte u sebe N**e ... účinek se dostaví již za několik minut a nebudete mít chuť na cigaretu..."
Pokud člověk zbystří a vnímá toto sdělení v celé šíři, musí dojít k závěru, že sice nemusí mít u sebe "návykové cigarety", ALE má mít u sebe onen N**e.
A dedukcí z toho vyplývá, že nebudu-li mít u sebe zázračný N**e - budu potřebovat zase cigarety.

Přirozeně se naskýtá otázka, jestli výměna jedné závislosti za druhou je uspokojivé řešení? Pro koho ještě ano? A pro koho již ne?
Je tady TOTO řešení výhra?
Může pro mě být TOTO konečným a uspokojivým řešením?
To jsou otázky na samotné uživatele cigaret a tabákových výrobků - jaké mají sami představy o té své závislosti a hlavně - co je pro mě cílem v oblasti kouření?
Pro někoho může být cíl omezení cigaret na ? třeba 15 kusů za den ... pro jiného může znamenat cíl přestat kouřit úplně.

Nezávislost však znamená, že člověk nepotřebuje danou věc (v našem příkladu cigaretu) tak silně, že by její nedostatek, nebo úplná absence znamenala psychické vyčerpání. Nebo zátěž.
 • V případě kouření - na stole leží krabička s cigaretami, ale člověk je nepotřebuje. Anebo si zakouří jednu a další si už nemusí brát s sebou. Nebude kouřit nikde tajně a později zapírat ... nebude potřebovat kouřit několik dalších dní vůbec.
 • Podobně tak je to s alkoholem - domácí bar je plný lahví s obrovským výběrem alkoholu, ale člověk jej nepotřebuje pít. Případným hostům má co nabídnout ... ale sám nepotřebuje otevřít bar po dlouhé týdny ani oficiálně, ani potají pít ve sklepě - v noci. Měsíce na alkohol nepomyslí. Alkohol jej neomezuje v žádné činnosti, a ani nečeká na stimul, který se po požití alkoholu obvykle očekává.
A pravým opakem je situace, kdy člověk nutně potřebuje několikrát za den dávku alkoholu - byť jen maličké množství - říkává se tomu "na chuť". Proto v některých domácnostech zůstává lahev a sklenka na stole, na poličce, u otevřeného baru ... aby k ukojení chuti nebylo nikdy moc daleko.
Osvědčená a ověřená moudrost říká, že jed po kapkách je lékem. Ale lék po půllitrech se stává jedem!
Alkohol JE neurotický jed a lidé jej konzumují po decilitrech - litrech za rok, což se ale již po několik století ukazuje jako nemoudré jednání.

Asi není potřeba dodávat, že KAŽDÁ ZÁVISLOST má své kořenové příčiny (tyto bývají vědomé, podvědomé a/nebo nevědomé) a každou závislost lze také mnoha způsoby řešit.
Regresní terapie umí se závislostmi a jejich příčinami velmi dobře a efektivně pracovat. Jisté výsledky se dostavují již po několika týdnech.
Po takové cílené terapii se člověk začne blížit definitivnímu vyřešení své závislosti. A jednoho dne je takové zátěžové téma skutečně vypořádáno. A DEFINITIVNĚ!
Jediným úskalím tohoto řešení je, že psychika osobnosti dlouhodobě zatěžovaná neurotickým jedem má hledat a nalézt vyřešení své závislosti právě v sobě samotné s použitím psycho - terapie. Což je poměrně hodně obtížné!
Tady je klíčový bod řešení jak alkoholové závislosti, tak i některých dalších závislostí.

Můžete se také podívat na přímo související otázku č. 38 výše.
Ale i další otázky ohledně techniky regresní terapie.

OBSAH



150. Jak je možné že v 21. století se v civilizované Evropě dějí takové hrůzy? (14.11.2022)

Vnímám dobře souvislosti které jste popsal... jde o události na východě Evropy.
Z principů Vesmírných zákonů které tu platí, toto období takto duchovně rezonuje. Asi od roku 2019 do 2026 bude velmi neklidné období s mnoha drsnými událostmi a budou na nejrůznějšch místech světa! Ještě jednou - bude to VELMI NEKLIDNÉ OBDOBÍ!.
Co nejvíce vystupuje a lidé silně vnímají jsou asi 2 principy (jungovsky archetypy):
• archetyp moc - je archetyp, který lidstvo zná velmi dlouho. Má svoje typické zákonitosti, ale projevy se mění v prostředí a čase kde se odehrává. Kdo má potřebu upevňovat svoji moc, bude to dělat svým typickým způsobem a v místě, kde žije, nebo kde si chce svoji moc upevnit. Již v historii bylo vidět, že každý má jiné prostředky k dispozici, a také jiné zdroje a samozřejmě jinou představu, jak tu svoji moc prosadí.
Zavzpomínejte na dějepis na ZDŠ kolik válek jsme probírali od antických ... husitských a v nedaleké historii. Ale války a boje byly i daleko před naším letopočtem - Trója, války ve staré Spartě, v Malé Asii, ... a i dříve, o kterých se moc informací nedochovalo. Vždy šlo ale o to stejné - o moc.
Dokonce i na pískovišti kde si hrají 2 - 3 - 4-leté děti vidíme boj o moc. Jedno dítě "potřebuje" víc lopatiček a kbelíčků než si donesl a ... tak ostatním začne brát jejich. Bere jim JEJICH hračky pro své uspokojení. JE TO STEJNÝ PRINCIP MOC, jen v jiném prostředí.
Pokud rodič včas toto uvidí a správně zareaguje, situace se uklidní a dováží - je klid. Dítě uvidí kde je hranice za které nemůže a bude se učit žít v těchto hranicích.
Pokud ale rodič nechá hrát si své dítě "po svém", určitě za nedlouho přijdou slzy a pláč, v horším případě nějaká boule na hlavě. U kterého dítěte? To záleží na skladbě a velikosti dětí. Vžijte se do tohoto modelu.
Pozor!
Pokud by dospělý člověk nedotáhl, či neprosadil si moc do stavu jak má ve svých niterných představách, přijde komplex. A lidé nějak podvědomě vnímají, že by se měli komplexům raději vyhnout. Tedy ... vlastně z principu typu své osobnosti musí naplnit, či prosadit archetyp moc.
Proto kdo u velmi ambiciózních a mocichtivých osob spoléhá na diplomatická jednání ... velmi se mýlí!
Bohužel takové mýlky v odhadu situace na politické scéně jsme viděli již mnohokrát! A byly to bolestivé mýlky!

• archetyp harmonie - vyrovnání - vyvážení je archetyp, který lidstvo zná také velmi dlouho. Jde o vyvážení jednoho principu opozitním. Typicky den dovažuje noc a s průběhem roku se mění délky dne a noci, ale za 365 dní je vše vyrovnáno přesně -0-.
Tedy na Východě tím ničením jak teď probíhá, dochází k jakémusi dovážení toho opačného principu záchrany všeho na co jen pomyslíme. Jen v namátkou - v programech které ve společnosti probíhají je mnoho projektů jak budeme zachraňovat přírodní lokality kde jsou různí brouci, květiny, ptáci, různé řasy v potocích a u řek vzácný hmyz který opyluje rostliny ... jedinečné ekosystémy které se nevyskytují široko daleko ... taky různé řasy v jeskyních se chrání ... a v jeskyních přezimující netopýři ... zachraňujeme historická centra měst, staré fabriky, ve kterých se psala naše historie ... neustále slyšíme od neziskových organizací o záchraně migrantů kteří přijíždí z Afriky do Evropy mnohdy za velmi těžkých okolností! A na Východě si ten život představují jinak - dělají si "to" po svém.
Samozřejmě, že drtivá většina lidí si válku nepřeje.
Samozřejmě, že mnozí dělají vše proti válce i s nasazením svého života. Různými způsoby.
Samozřejmě, že jsou i někteří, kteří nemají svůj názor a nezajímá je nic co se děje dál jak 20 km od nich.
Samozřejmě, že někteří jsou nesmiřitelní v otázce náboženství a chtějí vyřešit tuto situaci tímto způsobem.
Samozřejmě, že další budou chtít podnikat a vyvážet suroviny do okolních zemí a rozvíjet své podnikání dál i přes zuřící boje!
...
...
Samozřejmě že někteří chtějí na půdě, která je velmi úrodná hospodařit a pěstovat zeleninu a ovoce ... ALE NENÍ TO JEJICH PŮDA! A USILOVNĚ PŘEMÝŠLÍ JAK SE NA NI DOSTAT??
JAK... ?
Jestli je tlak archetypu moc dostatečně silný, tak JAKÝMKOLIV ZPŮSOBEM!!!
A tady už je silové řešení tématu na dohled. Bohužel.
BOHUŽEL!

Určitě není v mých časových možnostech tu detailně srovnávat všechny principy a témata v souvislostech která je možné vidět v naší společnosti. Jak a která témata jsou komplikovaně navázaná na různé principy!!!
SOUČASNĚ upozorňuji, že vesmírné principy a společensko - sociální vidění dění okolo nás není totožné. Tedy uvidět tyto souvislosti není vůbec snadné!!! A přijmout je, je mnohdy práce na celý život.
DOTŘETICE - i když se nám takové barbarské niční nelíbí a považujeme ho za středověké, s největší pravděpodobností se mu jako lidstvo na této planetě nedokážeme ještě mnoho set let účinně vyhnout. Jelikož principiálně jsme jako lidstvo došli do bodu, kde/kdy neumíme jít dál jinak, než vypořádáním komplikované situace silou = válkou. Důkaz je jednoduchý - stále se vyvíjejí nové, chytřejší a ničivější zbraně.
PŘESNĚ jak to bylo po I. sv. válce kdy se říkalo že snad už žádná horší válka nikdy nebude! Netrvalo 20 let a bylo jasné, že Evropa (možná celý svět) se řítí do další války. Mnoho vědců, umělců, diplomatů a intelektuálů varovalo před nebezpečnou situací, která se v Německu narůstá... Nešlo udělat nic, aby válka byla zažehnána. Na straně mocných nebyla vůle.

Bylo po II. sv. válce v roce 1945 se říkalo že lidstvo musí udělat VŠECHNO pro zachování míru ... a odvrácení války!!! Dokonce se přijaly další dokumenty v Ženevských úmluvách a dalších mezinárodních smlouvách jaká jsou pravidla vedení bojů příští možné války. ! !Kdyby snad NÁHODOU VZNIKLA!
Když však zalovíme v paměti, tak od II. sv. války v každé dekádě se na některém kontinentu válčilo a umírali lidé! Je to smutné, barbarské, ale lidstvo zatím své velké spory jinak řešit neumí.
Přesto, že vesmírné sondy s mnoha vědeckými přístroji jsou na hranici naší galaxie, plánujeme vypravit lidskou posádku na Mars, připravuje se osídlení Měsíce!! Ten nejmodernější dalekohled který jsme usadili ve vesmíru dohlédne mnoho miliard km daleko - až ke vzniku Vesmíru!!! Objevujeme v hloubkách oceánů nové živočichy ... ale ... v klidu se dohodnout se sousedem neumíme. Zvláštní.
Je potřeba se dívat na lidské počínání na tomto světě jako na život na určitém vývojovém stupni kterého jsme dosáhli, ale ne ještě všichni. Na té naší planetě Zemi jsou tohoto pohledu schopni jen někteří. Ego je velmi silný hráč!

OBSAH



Opakující se otázky a nebo velmi podobná témata tu znovu neuvádím.




nahoru


HOME